Esta quarta-feira, a maior rede social anunciou um novo conjunto de produtos publicitários destinados a inserir mais
anúncios no interface do Facebook e aproveitar melhor os anúncios móveis.
O anúncio foi feito durante a primeira conferência de
marketing da empresa, realizada no Museu Americano de História Natural em
Manhattan.
Com esta acção pretende-se alcançar mais usuários em
mais lugares. Até agora, os anunciantes estavam limitados a um
espaço para anúncios posicionado no lado direito da home page do Facebook.
O anúncio vem na sequência de um anúncio similar feito pelo Twitter, que iria lançar um programa de publicidade móvel. A ideia é criar um novo conjunto de anúncios
"premium", em diferentes pontos do site, com uma ênfase especial nos
anúncios veiculados através de dispositivos móveis.
Ainda durante a conferência, a empresa promoveu outras
novas funcionalidades para os anunciantes. Em abril, o Facebook está a
transferir todas as páginas de empresas para o novo formato em cronograma que
permite que os anunciantes páginas mais dinâmicas para as suas próprias marcas.
Além disso, sempre que o anunciante postar na sua página - atualizações de
status, fotos e vídeos – as atualizações podem ser anunciadas nas newsfeeds dos
usuários e feeds móveis.
Facebook’s hundreds of millions of users could soon be faced
with a lot more advertising — in their newsfeed, on their mobile devices and
even when they log off.
On Wednesday, the company announced a new suite of advertising products
intended to insert more ads into Facebook’s traditionally clean interface and
to take more advantage of mobile ads, where the company has struggled. The
announcement was made at its first marketing conference, held at the American
Museum of Natural History in Manhattan.
For users, the announcement could mean many more ads on Facebook. For
advertisers, the effort offers a chance to reach more users in more places.(…)
Until now, advertisers were largely limited to a variety of ad spaces
that were positioned on the right side of the Facebook home page, in addition
to creating their own Facebook pages. The announcement on Wednesday focused on
a new set of “premium ads” that will run at different points in the site, with
a special emphasis on ads running throughout a user’s mobile feed(…)
The announcement comes on the heels of a similar announcement by Twitter
that it would begin a mobile ad program.
At the conference, the company promoted other new features for
advertisers. For example, by April, Facebook is moving all marketers’ pages to
its new Timeline format that allows advertisers to have more dynamic pages for
their own brands. In addition, anything posted on an advertiser’s own page —
status updates, photos and videos — can be made into an ad that can be pushed
out to users’ newsfeeds and mobile feeds.
0 comentários:
Post a Comment